Är du en kommunikativ och driven person med en fallenhet för teknik? Vill du jobba på ett av Nordens största B2B- och E-handelsföretag? Då kan det vara dig vi söker i tjänsten som IT-support till Tingstad!
Din framtida arbetsgivare
Sedan 1959 har Tingstad haft privilegiet att lära känna både stora och små företagare i Norden, dessa företagare med djärv entreprenörsanda är Tingstads kunder. Sortimentet består just nu av 100 000 artiklar, som finns där för att stötta företagares verksamheter. Tingstads fokus är förbrukningsvaror, arbetskläder och utrustning till din arbetsplats. Emballage och förpackningar, rengöring och hygienpapper, kontorsmaterial och porslin/bestick för att ge några exempel. Vi pratar om det där som bara ska finnas där. Till rätt pris, och precis när det behövs; Tingstad har det! Tingstad är ett starkt familjeföretag med rötterna i Göteborg. Kunderna finns i många olika branscher - restaurangbranschen, fackhandeln och dagligvaruhandeln för att nämna några. År 2023 var omsättningen ca 3,4 miljarder kronor. Huvudkontor och logistikcenter är beläget i Göteborg.
Vad erbjuder rollen?
Vi söker dig som är en engagerad och tekniskt kunnig IT-supportmedarbetare för Tingstads first line support. I denna roll kommer du huvudsakligen att hantera ärenden från Tingstads interna användare som kontaktar dig via telefon eller deras ärendehanteringssystem. Du kommer att stödja användare främst på Tingstads huvudkontor men även på andra orter och i andra bolag inom Tingstad Group.
Som first line support kommer du att vara den första kontakten för användarna och möta en varierad mängd ärenden, allt från frågor om telefoner och datorer till nätverksproblem och programvaruhantering. Du kommer att spela en viktig roll i att säkerställa att Tingstads interna användare får snabb och effektiv hjälp med sina IT-frågor.
Hos Tingstad blir du en del av ett företag med drygt 700 medarbetare och verksamhet runt om i Norden. Du ingår i ett litet team som sköter hela driften och utvecklingen utav IT-miljön. Tingstad huserar nästan allting i våra egna serverhallar och serverparken består till 95% utav Windows, resterande 5% Linux.
Vem är du?
Vi tror att du är en person som alltid är redo att hjälpa andra med tekniska frågor. Du har mycket god datorvana och en gedigen kunskap inom Office-paketet. Du är lösningsorienterad, självgående och har en strukturerad inställning till problemlösning. Du har också lätt för att lära dig och vet hur man söker upp information när du felsöker.
För att passa in i rollen har du dokumenterad erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du bör ha god social kompetens och trivas i interaktion med människor, vilket gör att du kan kommunicera tydligt och effektivt.
Krav:
• Erfarenhet av att jobbat med IT-support
• Flytande i svenska och engelska i både tal och skrift
Meriterande:
• Finsktalande
• Erfarenhet av Jeeves
• Erfarenhet från liknande bransch
Om Team Effektiv
Effektiv är det innovativa och personliga företaget inom rekrytering, bemanning, coaching, matchning & interim. Idrottsrötterna och lagandan präglar bolaget, dels arbetar vi i team i våra bemannings- och rekryteringsprocesser, dels är sponsring till idrottsföreningar en betydande del.
Till dig som kandidat vill vi ge det lilla extra, med en bra upplevelse genom hela rekryteringsprocessen, vilket vår utmärkelse Årets Rekryteringsföretag är ett kvitto på. Effektivs värdeord är Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga. Tillsammans bildar initialerna GULD. Effektiv vill ta guld med sina kandidater, konsulter, kunder och samarbetspartners varje dag.
Detta är en direktrekrytering, vilket innebär att Effektiv ansvarar för rekryteringsprocessen och du kommer att bli anställd direkt hos kundföretaget.
Varmt välkommen med din ansökan
Låter tjänsten intressant? Välkommen med din ansökan via effektiv.se. Intervjuer kommer att ske löpande. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Markus Nordbring på [email protected]
Sökord
IT, support, first line, jeeves
Ansökningsperioden för detta jobb har tyvärr stängt.
Show all 5 resourses